In urma evaluarii riscurilor pentru fiecare loc de munca/post de lucru se stabilesc masuri de prevenire si protectie, de natura tehnica, organizatorica, igienico-sanitara si de orice alta natura, necesare pentru asigurarea sanatatii si securitatii angajatilor.
Modelul pentru planul de prevenire si protectie este cel prevazut la anexa nr. 7 din HG nr. 1425/2007 si il gasesti aici. Pe fiecare coloana se va completa:
-
Loc de munca/functie
Functiile asemanatoare se vor comasa. De exemplu: contabil si inspector resurse umane devin personal TESA
-
Riscuri evaluate
In aceasta coloana trecem factorii de risc identificati in dosarul de evaluare.
-
Masuri tehnice
Este coloana in care vorbim despre:
- indepartarea ghetii
- marcarea zonelor periculoase
- asigurarea iluminatului de siguranta
- verificarea echipamentelor tehnice
- stabilirea zonelor de risc
- verificarea parametrilor de functionare a echipamentelor tehnice
-
Masuri organizatorice
Coloana in care stabilim:
- instruirea periodica a angajatilor
- verificarea cunoasterii si respectarii a normelor de securitate
- organizarea ergonomica a activitatii. De exemplu: imprimanta nu se aseaza in spatele biroului
- organizarea eficienta a activitatii
- instructaje practice pentru stingerea incendiilor de minim 2 ori pe an
-
Masuri igienico-sanitare
Coloana completata cu date despre:
- control medical la angajare sau periodic
- acordarea alimentatiei de protectie
- acordarea materialelor igienico-sanitare (sapun, lavete, substante de curatare)
- vaccinare profilactica
-
Masuri de alta natura sunt masurile tehnice executate de alte firme, cum ar fi:
- inspectia tehnica periodica
- verificarea PRAM
- verificari metrologice
- autorizarea personalului
- determinari de noxe
- determinarea nivelului de zgomot
- verificarea conditiilor de nicroclimat (curenti de aer, iluminat, temperatura)
- colectarea si eliminarea deseurilor rezultate din activitatea firmei
-
Actiuni in scopul realizarii masurii sunt pasii necesari in realizarea unei masuri
De exemplu dotarea cu echipament:
- stabilire echipament
- stabilire necesar
- comanda
- achizitie
- receptie
- distribuire catre utilizatori
- instruire
- verificare utilizare
- verificarea calitatii de protectie
-
Termen de realizare poate avea mai multe forme: data, permanent, conform planificarii sau conform contract
-
Persoana care raspunde poate fi trecut nume prenume sau functia
Conform actelor normative ce reglementeaza acest domeniu, dupa analizarea masurilor se vor stabili resursele umane si materiale ce sunt necesare realizarii lor.
Angajatorii care nu isi respecta obligatia de intocmire a planului de prevenire si protectie vor fi sanctionati cu amenzi de la 5.000 de lei, pana la 10.000 de lei, in temeiul art. 39, alin (2) din Legea nr. 319/2006.
Daca vrei sa afli mai multe despre dosarul SSM, poti citi aici. Suna acum si programeaza un audit dosar SSM si PSI la tine in firma.
Echipa Aleanto Consult – partenerul tau in domeniul SSM si PSI