Conceptul de Dream Management schimba mult modalitatea de a gestiona resursele umane.
Cei care au pus in practica acest conceptie formeaza angajatilor convingerea ca trebuie sa faca in asa fel incat compania sa lucreze pentru ei, nu ei pentru companie.
Ideea este destul de simpla: Dream Managerii stiu ca oamenii vin intr-o organizatie pentru ca, în primul rând, au obiective personale. Fiindca daca nu au obiective personale, cum ar putea un angajator, sa le ceara să realizeze obiectivele companiei?
Derapajele de performanta se discuta cu persoana nu doar din perspectiva indicatorilor de performanta, ci si din perspectiva aspiratiilor personale.
Din punctul de vedere al Dream Managerilor oamenii vin la serviciu cu intreaga lor fiinta, nu doar cu o parte, eventual cea care convine angajatorului.
Pentru Dream Manageri a devenit important sa stie ce isi doresc angajatii si sa ii ajute sa obtina acele lucruri.
Ei spun ca fac Management prin Aspiraţii (Management by Dreams) si cred ca Managementul prin Obiective (Management by Objectives) va fi în curand depasit, avand in vedere asteptarile noilor generatii.
Care este rolul managerilor in Conceptul de Dream Management
Rolul managerilor este, in definitiv, acelasi: să organizeze eforturile angajatilor pentru indeplinirea obiectivelor de business.
Dar felul în care se face asta in organizatiile care au adoptat Conceptul de Dream Management este diferit.
Se considera ca intr-o cultura organizationala in care oamenii sunt incurajati sa isi cunoasca si sa isi indeplinească aspiratiile personale si profesionale, exista un capital de entuziasm şi loialitate mult mai mare.
Aplicand Conceptul de Dream Management nu mai este necesara cheltuirea prea multor resurse pentru „motivarea” oamenilor. Managerii pot investi mai mult timp in identificarea şi eliminarea barierelor care împiedică performanţa in organizatie.