Tribunalul Bucuresti a hotarat, la inceputul lunii noiembrie 2020, ca este legala comunicarea preavizului de concediere prin email.
Hotararea instantei s-a luat pe baza Deciziei 34/2016 a Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
Decizia invocata stabileste ca se poate face comunicarea prin posta electronica de catre angajator a deciziei de concediere individuala emise potrivit art. 76 din Codul Muncii.
Inalta Curte de Casatie si Justitie a concluzionat ca emailul “reprezinta o modalitate de comunicare apta din punct de vedere procesual sa declanseze curgerea termenului de contestare jurisdictionala a deciziei in conditiile in care salariatul a comunicat angajatorului aceste date de contact si exista o uzanta a acestei forme de comunicare intre parti, fara a fi necesara confirmarea expresa de catre salariatul-contestator a primirii acestei corespondente.”
Deasemenea Inalta Curte considera ca:
“Comunicarea prin posta electronica a deciziei poate fi chiar mai transparenta decat comunicarea prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, intrucat, la rubrica „subiect” din e-mailul transmis, se poate mentiona „comunicare decizie de concediere”.
In cazul comunicarii prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, prin mentiunile inserate pe acest document nu se poate dovedi care anume inscris s-a expediat in aceasta maniera.
Utilizarea tehnologiei informatiei pentru transmiterea de date asigura dovezi mult mai puternice decat in cazul mijloacelor traditionale.”
In cauza judecata de Tribunalul Bucuresti se comunicase preavizul, dar instanta a decis ca aceleasi reguli stabilite de Inalta Curte de Casatie si Justitie pot fi aplicate si in acest caz.
S-a retinut ca salariatul pusese la dispozitia angajatorului sau adresa personala de e-mail si ca aceasta adresa era cea folosita in mod uzual pentru corespondenta.
Comunicarea Preavizului prin Email – Conditii de Legalitate
Asadar din Hotararea Tribunalului Bucuresti se poate trage urmatoarea concluzie: comunicarea preavizului prin email este legala.
ATENTIE: Pentru a fi legala comunicarea trebuie sa indeplineasca 3 (trei) conditii:
– sa se faca la o adresa de email pe care salariatul a comunicat-o angajatorului;
– angajatorul sa fi mai folosit acea adresa de email pentru a comunica cu salariatul;
– la rubrica „Subiect” din email-ul transmis, se fie mentionat „Comunicare Preaviz nr….”
Vrei sa eviti consecintele comunicarilor incorecte si incomplete?
CONTACTEAZA-NE!
Suntem Partenerul Tau in SSM, PSI si Resurse Umane!